Sunerimo dėl elektromobilių svorio: jis gali neigiamai paveikti kelių infrastruktūrą

Egzistuoja hipotezė, kad dabartinė kelių ir viadukų infrastruktūra neapskaičiuota gerokai sunkesniems elektra varomiems automobiliams, todėl netrukus situacija gali tapti sudėtinga, nes keliai gali pradėti irti gerokai anksčiau, negu numatyta, pasakojama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Egzistuoja hipotezė, kad dabartinė kelių ir viadukų infrastruktūra neapskaičiuota gerokai sunkesniems elektra varomiems automobiliams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Egzistuoja hipotezė, kad dabartinė kelių ir viadukų infrastruktūra neapskaičiuota gerokai sunkesniems elektra varomiems automobiliams.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Egzistuoja hipotezė, kad dabartinė kelių ir viadukų infrastruktūra neapskaičiuota gerokai sunkesniems elektra varomiems automobiliams.<br>M.Patašiaus nuotr.
Egzistuoja hipotezė, kad dabartinė kelių ir viadukų infrastruktūra neapskaičiuota gerokai sunkesniems elektra varomiems automobiliams.<br>M.Patašiaus nuotr.
Egzistuoja hipotezė, kad dabartinė kelių ir viadukų infrastruktūra neapskaičiuota gerokai sunkesniems elektra varomiems automobiliams.<br>P.Lileikio nuotr.
Egzistuoja hipotezė, kad dabartinė kelių ir viadukų infrastruktūra neapskaičiuota gerokai sunkesniems elektra varomiems automobiliams.<br>P.Lileikio nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

May 4, 2024, 4:49 PM

„The Daily Telegraph“ apžvalgininkas Matthew Lynnas teigia, kad nėra jokios garantijos, kad keliais masiškai ėmus važinėti elektromobiliams, gerokai sunkesniems už paprastus automobilius, kelių danga ims irti gerokai anksčiau negu iki šiol, nes neatlaikys tokio apkrovimo.

Britanijos Parlamento narys Gregas Knightas net kreipėsi į Britanijos vyriausybę, prašydamas išsiaiškinti, ar šios šalies tiltai ir viadukai pakankamai atsparūs ir atlaikys gerokai padidėjusį bendrą transporto parko svorį.

Be to, parlamentaras prašė ypatingą dėmesį kreipti į daugiaaukštes automobilių stovėjimo aikšteles ir pasigilinti, ar jos apskaičiuotos teisingai, atlaikys didesnį jose stovinčių automobilių svorį ir nesugrius.

Dalis tiesos šioje baimėje yra, tarkime, naujasis „General Motors“ išleistas „Hummer“ elektromobilis sveria daugiau nei keturias tonas, nors prieš dešimtmetį toks svoris lengvajam automobiliui buvo neįmanomas. Vien jo akumuliatoriai sveria beveik pusantros tonos.

Kompanija „Transport & Environment“ ištyrė, kad elektromobiliai vidutiniškai yra maždaug 300–400 kg sunkesni už įprastas mašinas su vidaus degimo varikliais.

Sunkesni automobiliai reiškia ir didesnę padangos trintį su danga bei didesnę apkrovą kelio paviršiui, o tai veda prie greitesnio kelio dilimo. Edinburgo universiteto mokslininkai skaičiuoja, kad keliai dėl elektromobilių sudyla net iki 40 proc. greičiau.

Tačiau tuo pat metu mokslininkai pažymi, kad lengvieji automobiliai turi labai mažai įtakos kelio dilimui. Dažniausia kelių niokojimo priežastis yra sunkiasvoriai autobusai ir sunkvežimiai.

Dėl viadukų ir tiltų mokslininkai ramina – pavojingoje teritorijoje gali atsirasti nebent mažesni tiltai, kurių apkrova ribojama iki 7,5 tonos, bet konstruojant tiltus, visi jie statomi taip, kad galėtų atlaikyti gerokai didesnę apkrovą negu formaliai deklaruojama.

Štai dėl daugiaaukščių aikštelių atsakymas nevienareikšmiškas. Senesnės statybos aikštelės ateityje gali tapti tikrai pavojingos, tačiau jas yra įmanoma palyginus nesunkiai sutvirtinti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.